Femeile sunt mai receptive cand vine vorba de invatarea unei limbi straine! Afla de ce…

with Niciun comentariu

Este periculos sa facem diferente  intre sexe, dar exista un  strop de adevar in aceasta teorie legata de invatarea unei limbi straine?

Limbi straine-centrul Global Language-Femeile invata mai repede o limba straina

Cand vine vorba despre educatie, femeile cu siguranta sunt mai receptive in invatarea unei limbi straine.

Femeile sunt mai receptive la invatarea unei limbi straine, depasindu-i pe barbati in majoritatea universitatilor din UK. Fetele din ziua de azi au o performanta mai buna decat baietii la anumite teste.

Cand vine vorba despre invatarea unei limbi straine, s-a constatat faptul ca femeile au o mai mare predispozitie pentru acest lucru decat barbatii, exceland in vorbirea limbii lor native si de asemenea in studiul altor limbi straine. Dar este adevarat aceasta teorie, sau este doar o teroie academica?

Desigur, este periculos sa facem diferenta intre sexe.

Multi lingvisti considera ca nu este important daca esti barbat sau femeie, de asemenea studiul limbilor facandu-se pe baza mai multor factori sociali si culturali.

In cele din urma, dezbaterea pe tema  sexelor, continua sa fie un subiect popular atat pentru cercetatori cat si pentru profesori.

Mai jos regasiti cateva teorii de ce femeile invata mai bine o limba straina decat barbatii…

Femeile proceseaza informatia diferit

Dupa cum arata un studiu din 2008 de la Universitatea Northwestern, cu tema tinerii cititoti, ,,fetele si baietii proceseaza o limba straina diferit’’! Studiul arata ca, creierul fetelor are o activitate mai mare in zonele folosite pentru invatarea limbilor straine.

Pe de alta parte, creierul baietilor arata o activitate in zonele asociate cu functiile vizuale. Aceasta inseamna ca, in timp ce fetele pot procesa mai eficient un fragment dintr-o limba straina, baietii au nevoie de mai mult timp sa proceseze informatia primita. Pentru barbati, cel mai eficient mod de a studia o limba straina este de a memora vizual (vazand un cuvant scris sau ilustrat) ca de altfel si cu ajutorul mesajele orale, repetate si ascultate.

Femeile utilizeaza mai multe strategii de invatare

Potrivit jurnalului de limba Porta Linguarum, studiile din Europa, Asia de Est si America Latina au dus toate la aceeasi concluzie : femeile vorbitoare de limbi straine au tendinta de a folosi mai multe metode de a studia o limba straina decat partenerii de sex masculin.

Femeile cititoare detin mai multe abilitati (vornire, scriere, etc) si elemente de limba straina (vocabular, pronuntie, etc) decat barbatii, ce tind sa ramana blocati pe singura si cea mai la indemana metoda de studiat.

Exista o varietate de metode si subiecte ce ii pot ajuta pe cei ce doresc sa invete o limba straina, prevenind astfel plictiseala!

Pentru cei ce invata o limba straina si raman blocati pe o anumita metoda de invatare, trebuie sa stie ca nu exista deficit de materiale pentru invatare, de exemplu: aplicatii pentru invatare, caietul de exercitii, site-uri web, fiecare targhetand diverse abilititati.

Femeile converseaza mai mult

Site-ul pentru invatarea limbilor straine, Busuu, a raportat faptul ca utilizatorii femei ai site-ului sunt de 4 ori mai norocoase sa converseze cu vorbitori nativi a limbii straine ce doresc sa o studieze.

Conectandu-se cu vorbitori nativi ai unei limbi, ii ajuta pe cei ce doresc sa invete limba respectiva prin imbunatatirea abilitatilor de ascultare, vorbire si implicit pronuntie.

Desigur, acesta este un diagnostic nu foarte detaliat a obiceiurilor barbatilor si femeilor, existand de asemenea cu siguranta si femei timide sau barbati sociabili ce reprezinta exceptia de la regula.

Pentru cei ce doresc sa invete o limba straina si sunt timizi la conversatiile fata in fata, forumurile online (ca Busuu) prezinta riscuri scazute de socializare.

Fetele sunt mai motivate in scoala

In concordanta cu Jurnalul Canadian al Ligvisticii Aplicate, femeile tind sa fie mai motivate sa studieze o limba straina decat colegii de clasa. Studiile din Canada, Marea Britanie si Ungaria arata ca studentele continua sa invete cel putin o limba straina in timpul scolii, chiar daca limba studiata nu este obligatorie.

De regula, profesorii de limbi straine sunt femei, astfel fetele se conecteaza foarte repede si devin mai atasate de invatarea unei limbi straine, luandu-le drept model.

Din nou aceste constatari sunt tendinte ample, cu numeroase exceptii individuale, mai ales cand vine vorba de invatarea limbilor straine, in special de catre adulti, unde motivatia poate lua mai multe forme.

Leave a Reply